מכירת קבוצות ודפי פייסבוק

מכירת קבוצות ודפי פייסבוק

כן, זה אפשרי


קבוצות ודפי פייסבוק – מטבע עובר לסוחר

כל מי שעוסק בשיווק יודע – המגרש האפקטיבי היום הוא פרסום ממוקד באמצעות הפייסבוק.

אבל מה שבעבר הייתה פלטפורמה שהיה צריך לעמול זמן רב כדי לבנות אותה על ידי צבירת עוקבים או חברים לקבוצה – ניתן לפתור באמצעות רכישה של קבוצה או דף עסקי.

כך, הרוכש מקבל לידיו קהל ממוקד, ואם מדובר בקבוצה פעילה אז פרסום ישיר או סמוי יכול להניב למפרסם לידים איכותיים ורווחיים.


מנהלי קבוצות פייסבוק זכאים לגמול

פייסבוק הבינו את כוחם של קהילות ואף הניעו מהלכים לתגמל מנהלי קהילות גדולות. כך הוצעו למנהלי קהילות ומנגנונים שונים לתגמול שלהם. בארה"ב אף התחילו פיילוט של קבוצות שהחברות בהן היא בתשלום. 

כל מנהל קבוצה יודע כי ניהול קבוצה הנה עבודה לכל דבר. היא מחייבת מעקב אחרי הפוסטים שחברי הקבוצה מעלים בה, מיישבים חילוקי דעות ואוכפים את המדינית של הקבוצה.

אכיפת המדיניות של הקבוצה, לפי אופי הקבוצה, הוא גם זה שקובע את איכותה של הקבוצה ומניע את החברים בה להמשיך ולשתף בה מידע ותכנים. 

בשביל לא מעט מנהלי קבוצות, היכולת להתפרנס מניהול הקבוצה כבר הוצגה לפניהם – בייחוד כשמדובר בקבוצות פעילות. כך, מפרסמים פונים למנהלי הקבוצות ומבקשים קידום או פרסום של תכנים שיווקיים במטרה להגיע לקהל היעד. כמובן שמוצע כם תגמול למנהלי הקהילות.

מכאן ועד למימוש מלוא הפוטנציאל של הקבוצה, במכירת השליטה בה, הדרך קצרה.


קבוצת פייסבוק פעילה נמכרה תמורת למעלה מ-350 אלף ש"ח

הח"מ סייע למנהל קבוצה שפנה אליו וביקש לממש את הקבוצה הפעילה שניהל. הקבוצה, שבה כ-100,000 חברים אשר בהם למעלה מ-60,000 פעילים איתרה קונה רלוונטי ומעוניין. לאחר מספר מהלכים ומו"מ קצר הצדדים הגיעו להסכם מכר תקדימי.


ומה לגבי מדיניות פייסבוק?

רבים נרתעים מביצוע פעולות כספיות ביחס לדפים העסקיים שלהם או הקבוצות שהם מנהלים. החשש העיקרי הוא מדיניותה של פייסבוק והשימוש בפלטפורמה שהיא מציעה.

תנאיי השימוש בפייסבוק קובעים כי לא ניתן לעשות שימוש בפייסבוק לשם עשיית רווח לצד שלישי. בנוסף, לפייסבוק כוח עצום להפסיק את הפעילות של קבוצה או דף או אדם בפייסבוק באופן חד צדדי.

אבל מספר פסיקות מהארץ שניתנו לאחרונה מלמדים כי פייסבוק לא יכולה למנוע זאת באופן מוחלט.


בעניין גיא לרר דן בית המשפט במחלוקות בין מעסיק לעובד לעניין דף פייסבוק "הצינור" שהוקם ונוהל בידי לרר. ניסיון לגרור את פייסבוק למחלוקת לא צלח ולבסוף לרר נותר בעליו של הדף.

בעניין סטטוסים מצייצים, בו פייסבוק עצרה פעילות של דף  משום שחשדה ששימש לשם מכירה של שטחי פרסום נקבע  כי לפייסבוק אין את הזכות לעצור את פעילות הדף רק משום החשד הזה, וגם אם נמכרו פרסומות אין הצדקה להפסיק את פעילות הדף.

לכשעצמי, נראה לי כי פייסבוק לא יכולה להתערב בעסקאות מהסוג המתואר למעלה, אם כי דיסקרטיות בתחום הזה היא תמיד ראויה וחכמה.


צריכים ייעוץ פרטני? רוצים לדעת עוד? 

צרו עימנו קשר.

מוזמנים גם לקרוא על כך מתוך "גלובס" כאן.

או צרו עמנו קשר.

אולי יעניין אותך גם לקרוא על פרטיות או זכויות יוצרים


 

כל הזכויות שמורות לזיו אנג'ל (C)

אין באמור לעיל להחליף ייעוץ משפטי ספציפי.

הדברים האמורים נכונים נכון למועד פרסומם.
איננו אחראים לתוכן הקישורים ו/או לנזקים שיגרמו בשל השימוש בהם.
כל העושה שימוש במידע זה ובקישורים בדף זה עושה זאת על אחריותו.