לא נעים לטעות – בדיוק בשביל זה אנחנו כאן בשבילך עם אמת מקצועית

הלקוח תמיד צודק? ואם הטעות היא שהביאה אותך לצורך בעו"ד?

את השיעור הבא בערך בערכה של אמת מקצועית למדתי אי שם בתקופת ההתמחות שלי. היה זה סמוך לאחר חקיקת חוק התובענות היצוגיות, תקופה המלווה בהרבה חוסר ודאות משפטית וחשיפה כלכלית ניכרת לחברות הענק.

באחד הבקרים נסענו בשיירה מירושלים, פמליה נרחבת של עורכי דין ומתמחים לפגישה אצל מנכ"ל אחת מחברות התקשורת הגדולות אשר נתבעה בסכום אגדי של עשרות מיליונים בגין שירותים שנתנה.
.
היה ברור שהחברה ביצעה טעויות קריטיות שהביאו לחיוב ביתר של הלקוחות שלה. דווקא ניהול של תיק כזה בבית משפט צפויה היה להיות ארוך ומסובך, ויקר מאוד ללקוח.
.
המנכ"ל, בחליפה יוקרתית, עמד על דעתו שהתביעה לא מוצדקת, שאין שום סיבה לנהל את ההליכים בבית המשפט, ובוודאי לא לשלם סכומי עתק לצרכנים.
.
ברקע חופי תל אביב הנשקפים מהמגדל ניהל מנהל המשרד בו התמחתי סימולציה קצרה של השאלות הקשות שעובדי החברה יאלצו להשיב להם בבית המשפט. בשלב הזה לא היה ברור אם המנכ"ל נעלב מהמעמד או נלחץ ממנו, אבל הוצגה לו המציאות המשפטית והקשיים שהם מעוררים. ובין צחצוחי המילים, ומאחר והשיחה התדרדרה לטונים גבוהים, טען עורך הדין בעוז כי מאחר וממילא כבר "פוטר" מייצוג החברה, אין לו כל אינטרס לספר לו פנטזיות ואגדות אלא את האמת המקצועית שלו – ואת החשיבות להגיע לפתרון זול ככול הניתן.
.
כמובן שהחברה לקחה את שירותי המשרד, וברבות הימים נחסכו מהחברה תשלומים רבים בשל שסמכו ידיהם על התרחיש, שאולי אינו זה שרצו לשמוע, אשר הוצג להם.
.
ואצלי, בשיחות היעוץ אני מקפיד לומר את האמת המקצועית שלי ולא את זו שתטפח תקוות שווא והבטחות.
ואיזה עו"ד אתם מעדיפים?


רוצים ייעוץ בקניין רוחני? בסימני מסחר? בזכות יוצרים? אתם מוזמנים לפנות למשרדנו.


הכותב הנו עו"ד ובעל משרד העוסק בתחום זכויות יוצרים וקניין רוחני ומייצג אמנים, יוצרים ואמנים.  



כל הזכויות שמורות לזיו אנג'ל (C)

אין באמור לעיל להחליף ייעוץ משפטי ספציפי.

הדברים האמורים נכונים נכון למועד פרסומם.